Як BMW 326 став важливим кроком у розвитку марки
Потрібно сказати, що вперше модель BMW 326 була засвічена на “домашній” автомобільній виставці у Берліні, у лютому 1936 року. Але по-справжньому великий успіх у публіки з усієї Європи вона здобула під час демонстрації у Женеві. Це була перша BMW з модним аеродинамічним кузовом.
Автомобіль BMW 326 був створений під керівництвом конструктора Фріца Фідлера, який з 1933 року здійснював технічне керівництво на фірмі BMW. Саме завдяки йому там розгорнулася робота над новими 6-циліндровими двигунами, які прийшли на зміну колишнім слабким 4-циліндровим агрегатам.
Для моделі BMW 326 двигун запозичили у самого зарядженого автомобіля попереднього покоління – BMW 319. Це була дуже вдала “шістка” з верхніми клапанами та двома карбюраторами Solex. При цьому робочий об’єм її збільшили з 1911 до 1971 см куб., ступінь стиснення – з 5,6 до 6,0. Відповідно зросла і потужність – з 45 до 50 к. с. Коробка передач була 4-ступенева, на 1-й та 2-й – з механізмом вільного ходу, а 3-я та 4-та були синхронізованими. Машина розвивала максимальну швидкість 115 км/год.
Автомобіль мав раму коробчастого перерізу, зручну для встановлення різного типу кузовів. Підвіска передніх коліс була незалежна, на поперечній напівеліптичній ресорі. Оригінальна задня підвіска була також незалежна – торсіонна, з двома стрижнями вздовж лонжеронів рами. Вперше на BMW були використані гальма з гідравлічним приводом.
Оригінальний дизайн для автомобіля розробив стиліст Петер Шимановський. Відмінною рисою зовнішності машини BMW 326 була надзвичайно вузька решітка радіатора, що ніби розсікає зустрічний потік повітря. Вона була виконана у вигляді двох «ніздрів», витягнутих по вертикалі. Зауважимо, що таке облицювання стало візитівкою та інших моделей фірми 30-х років. – BMW 320, 321, 327 та 335. А ось бампер у моделі 326 на відміну від них був оригінальний – “двоповерховий”, тобто що складався з однотипних половинок, розташованих одна над одною.
Потрібно сказати, що на моделі BMW 326 вперше в історії компанії був застосований не дводверний, а чотиридверний кузов типу седан. Його постачала відома спеціалізована фірма Ambi-Budd. Цих машин виготовили найбільше – 10 142 шт. А «одяг» для кабріолетів робили головним чином ательє Autenriecht, а також Baur, Glaser, Drauz та ін. Слід додати, що на заводі BMW також було зібрано 641 “голих” шасі. Усього з 1936 по 1941 рік виготовили 15 949 автомобілів.
Після закінчення Другої світової завод BMW у місті Айзенах опинився в радянській зоні окупації. Під час війни підприємство було зруйноване не повністю і в 1946 році тут з компонентів, що збереглися, зібрали ще 16 автомобілів BMW 326.