Еволюція джипа — з армії в мирне життя
У роки Другої світової американська фірма Willys-Overland завоювала славу своїм легким повнопривідним автомобілем моделі MB. Із листопада 1941 року до серпня 45-го компанія випустила з урахуванням державних та інших замовлень 363 349 машин. До речі, вони активно поставлялися і до нас за ленд-лізом.
Після закінчення війни нових замовлень для армії спершу не було. І вихід напрошувався один — випускати цивільний варіант машини.
Ще в 1944 році фірма почала завбачливо працювати над такою версією — джипом CJ (Civilian Jeep). А 18 липня 1945 року була представлена доопрацьована модель — CJ-2. Це був злегка спрощений варіант армійської машини. І загалом склали 1824 автомобілі – з решти запасних частин від моделі MB.
А вже в 1946 році пішла у виробництво модифікована модель СЈ-2a. Зовні машина виглядала інакше. Радіаторна решітка мала сім прорізів замість дев’яти, але вони стали ширшими.
Крім того, фари збільшилися в діаметрі і тепер злегка виступали з переднього облицювання. З’явилися бічні підніжки і відкидний задній борт, через що “запаску” почала кріпити на машині праворуч. З літа 1950 року автомобілі почали продавати під офіційно зареєстрованою торговельною маркою Jeep.
У січні 1953 року була показана модель CJ-3, а на наступний рік почалося її серійне виробництво. Головною відмінністю був 4-циліндровий двигун Hurricane потужністю 62 к.с. Він мав більшу висоту ніж колишній, і тому капот машини зробили вищим. Такі машини перебували у виробництві аж до 1963 року включно.
Особливо варто зазначити, що ще в липні 1945 року з’явився оригінальний, суто цивільний варіант джипа – вантажопасажирський Station Wagon. Кузов його, розроблений молодим дизайнером Бруком Стівенсоном, був високий, повністю закритий, тридверний. Його зробили суцільнометалевим, але він отримав модну тоді дерев’яну зовнішню обшивку. Бампери поставили вузькі, нехитрі, а от колісні диски зробили з алюмінію.
Рамне шасі його, порівняно зі стандартним джипом, отримало подовжену до 2640 мм колісну базу. Крім 4-циліндрового двигуна в 2,2 л і 63 к. с. пропонувалася і 2,6-літрова “шістка” потужністю 72 к.с. Максимальна швидкість становила відповідно 90 і 105 км/год.
Загалом у 1946-51 рр. було випущено 148 880 таких машин. На цій же базі випускали й пікапи вантажопідйомністю 1,0 т і навіть невеликі самоскиди.