Як з'явилися спорткари з тризубом Нептуна
Цей автомобіль Maserati А6 1500, що дебютував у Женеві рівно 77 років тому, був розроблений не для перегонів, як попередники, а для повсякденної експлуатації шанувальниками швидкісної їзди.
Ще у 1926 році Альфієрі Мазераті та троє його молодших братів утворили у місті Болонья фірму, де почали виготовляти гоночні автомобілі. У 1932 році після смерті Альфієрі компанію прибрали до рук підприємливі бізнесмени Омір і Адольф Орсі. Спрацюватись з ними у братів ніяк не виходило і врешті-решт 1947 року вони покинули фірму.
Але як не дивно, назву свою компанію після цього не змінила, та й зберегла ефектну емблему. Остання була зроблена у вигляді тризуба – атрибута давньоримського бога морів, Нептуна. Такий вибір пояснити просто: тризуб був і на гербі Болоньї.
Після закінчення Другої світової фірма Maserati перебувала у тяжкому фінансовому становищі. Особливого доходу поодинокі гоночні машини, зрозуміло, не могли принести. Паличкою-рятівницею могли стати тільки автомобілі спортивного типу, розраховані на більш-менш широке коло споживачів.
І ось вже 1946 року розпочалися роботи над прообразом такого «пасажирського» авто. Конструкція шасі його була взята з гоночної машини, створеної ще в 1936 році. Тут застосовувалася периферійна лонжеронна рама та трубчастий каркас кузова. Що стосується рядного 6-циліндрового двигуна робочим об’ємом 1,5 л, то він був дуже суттєво дефорсований, зокрема, мав один верхній розподільний вал замість двох. Він розвивав лише 65 к. с. Проте, гоночні гени давали себе знати: машина могла розвивати швидкість до 150 км/год.
У 1946 – 1951 рр. було виготовлено 61 такий автомобіль. А потім з’явилася потужніша версія – Maserari A 6G. Робочий об’єм двигуна збільшили до 2,0 л, а потужність зросла до 100 к. с. У 1951 – 1953 рр. фірма випустила 77 таких автомобілів. Цифра «6» у їх позначенні вказувала на кількість циліндрів у блоці. А літера G свідчила про матеріал, з якого він був виготовлений: адже з неї починалося італійське слово Ghisa (чавун).
Потрібно сказати, що ці спортивні повоєнні первістки від Maserati виглядали дуже ефектно. Їхні динамічні форми розробляли такі визнані метри кузовобудування як фірми Pinin Farina, Frua, Allemano, Zagato та ін.
Так починалася післявоєнна історія фірма Maserati, яка сьогодні входить поряд з Ferrari та Lamborghini у велику трійку лідерів, які виробляють швидкісні автомобілі.