Автомобілі Four Wheel Drive: революція у гальмівній системі
Власникам ковальської майстерні в місті Клінтонвіллі, штат Вірджинія, інженерам Отто Захову та Вільгельму Бессердіху 29 грудня 1908 року було видано патент на новаторську систему, яка приводила в дію гальмівні механізми на колесах обох ведучих осей автомобіля.
У перші роки XX століття гальмівна система помітно відставала від загального процесу еволюції автомобіля. Збільшувалася вага та швидкість машин, яка у звичайних серійних моделей нерідко перевищувала 100 км/год. А ось гальма на всіх автомобілях вже не відповідали цим реаліям. Вони, як і раніше, задіяли колеса лише задньої осі і були вже явно слабкі.
Конструктори замислилися: як підвищити ефективність гальмування? Традиційним збільшенням розміром гальмівних пристроїв досягти цього не виходило. Вихід знайшовся: оснастить гальмами не лише задні, а й передні колеса. У цьому випадку відбувається перерозподіл навантаження: частина його тепер переходила на передню вісь і відповідно зменшувалося навантаження на задню. В підсумку гальмівний ефект зростав.
Потрібно сказати, що окрім системи приводу гальм на всіх колесах Захів та Безсердь запанентували ще два винаходи: шарніри рівних кутових швидкостей (ШРУС) та ряд інших вузлів приводу передніх коліс машини.
У 1910 році Захов та Безсердих заснували фірму FWD. Це була абревіатура слів Four Wheel Drive («Чотири ведучі колеса»). Тут вони побудували, причому у двох екземплярах, вантажівку моделі “B”, природно з колісною формулою 4х4. Ця модель і стала першою у світі повнопривідною вантажівкою з гальмами на всіх колесах.
Автомобіль міг перевозити 3,0 т вантажу. Компонування його було безкапотним, під переднім сидінням встановили 4-циліндровий 5,6-літровий мотор Wisconsin потужністю 56 к. с. Триступенева коробка передач, з шестернями постійного зачеплення, була виконана в одному блоці з роздаткою і міжосьовим блокованим диференціалом. Обидва ведучі мости були жорсткого типу і підвішені на поздовжніх листових ресорах.
Невідомо, як склалася б доля цієї машини, якщо б не зацікавилося нею військове відомство США. Там гідно оцінили новинку і допомогли компанії побудувати в 1913 році завод з виробництва машини.
Чиновники як у воду дивилися: невдовзі, 1914 року вибухнула Перша світова і там такі повнопривідні вантажівки припали до двору. Максимальна швидкість була невелика – лише 15 км/год, зате прохідність і гальмівні властивості були відмінні. Всього до британської та американської армій в роки війни було поставлено близько 16 тис. вантажівок FWD моделі B.