Як зменшити витрату палива: в Ізраїлі знайшли незвичайний спосіб
Усі автомобілі — один із основних ворогів витрати палива. Фірма Plasan з Ізраїлю представила інноваційну технологію виробництва кузовів для автомобілів, яка уособлює своєрідну “дієту”. За заявою розробників, вона зробить фурор в індустрії. Новий метод дасть змогу зменшити вагу кузова за рахунок використання вуглепластика.
За розрахунками, кузови з “дозованим” застосуванням карбону будуть легшими за сталеві на 45%, алюмінієві — на 20%. При цьому показники міцності залишаться колишніми.
Із вуглепластика пропонують виготовляти внутрішні несні елементи. Наприклад, труби для каркаса, виготовлені методом витяжної екструзії (вуглецеві волокна продавлюють через формувальний отвір), з’єднують з композитними панелями. Так отримують боковини кузова, підлогу і дах автомобіля. Потім елементи конструкції з’єднують спеціальними алюмінієвими “вузлами”, виготовленими методом пресування. Для прискорення збирання, вузли складаються з двох частин.
За словами головного інженера фірми Ніра Кана, їхня технологія відповідає критерію “міцність-собівартість”. Суть у тому, що вуглецеве волокно використовується не в усій конструкції, а для окремих її складових. Другий плюс у тому, що виробникам не доведеться переробляти лінії для створення таких кузовів. Ще одним важливим критерієм є вартість. Використання нового методу Plasan не стане причиною подорожчання виробництва.
Технологію вже представили багатьом виробникам, зокрема й компаніям, що спеціалізуються на випуску спортивних болідів. Через кілька років її почнуть застосовувати для створення окремих елементів кузова. У самій компанії пропонують використовувати технологію в створенні електрокарів. Там менша маса автомобіля дасть змогу підвищити ефективність енергії, що витрачається і збільшити запас ходу.
У Plasan порахували, що кожен зекономлений кілограм ваги позначиться на собівартості автомобіля з розрахунку 10 доларів на 1 кг. Таку суму в компанії вважають невеликою і цілком прийнятною.