Бензинові автомобілі можуть працювати на багатьох інших видах палива
Нафта — ресурс обмежений і її запаси на планеті колись закінчаться. Звісно, станеться це не завтра і навіть не упродовж кількох наступних десятиліть, але коли це станеться, постане питання про те, що заливати в баки бензинових автомобілів. На щастя, існує безліч альтернатив пального на нафтовій основі.
СNG
Одна із них — стиснений природний газ (CNG), тобто метан. Він безпечніший у використанні і обігу, легше змішується з повітрям, що продовжує термін служби мастила у двигуні і найголовніше — від згоряння метану виділяється значно менше двоокису вуглецю, окису вуглецю, окисів азоту, окисів сірки і твердих частинок. Але є і свої мінуси: ємність для зберігання CNG займає більше місця, ніж звичайний бензобак, плюс, оскільки метан перебуває в ній під тиском, існує ризик вибуху і його ймовірність більша, ніж в автомобілях з негерметичним паливним баком.
Синтетичний бензин
Синтетичне паливо не є чимось новим. Минулого року йому виповнилося 100 років. У роки Другої світової війни синтетичний бензин заливали в баки військових автомобілів, але актуальною ідея використання синтетичного палива стала тільки в останні роки. Вже розроблено технологію синтезу рідкого палива з вуглекислого газу. Якщо використовувана в цьому процесі електрика надходитиме з поновлюваних джерел, цей вид палива стане чудовою альтернативою бензину і “дизелю”. Єдина проблема в тому, що обсяги пального, отриманого таким способом, незначні, а сам процес доволі дорогий і трудомісткий. Це робить синтетичний бензин економічно невигідним і нездатним конкурувати зі звичайним паливом на нафтовій основі.
Етиловий спирт
Етанол — це спирт того ж типу, що і в алкогольних напоях. Його вже додають у бензин у Сполучених Штатах і Австралії, а в деяких країнах Південної Америки, наприклад, у Бразилії автомобілі заправляють чистим етанолом. Здебільшого на чистому етанолі працюють вантажівки, сільськогосподарська техніка, деякі моделі мотоциклів і мопедів, рідше — легкові автомобілі. Оскільки видобувається етанол з відновлюваних джерел, таких як зернові культури, в майбутньому ситуація може змінитися. Цікаво, що кількість викидів, що утворюються від згоряння етанолу, залежить від культури, з якої він отриманий. Найчистіший етиловий спирт добувають із цукрової тростини. При цьому утворення парникових газів скорочується майже на 90%. В кінці списку сировини для етанолу — кукурудза, під час переробки якої утворення парникових газів найменше – лише 10-20%.
Біометан
Біометан — повністю поновлюваний ресурс, оскільки видобувається шляхом ферментації біомаси харчових відходів, осаду стічних вод, сміття і відходів, що утворюються на чайних і кавових плантаціях. Мінус цієї технології — невеликі обсяги виробництва. Крім того, такі країни, як Японія вже знайшли застосування всім перерахованим вище видам сировини. Переважно їх використовують для опалення будинків.
Як і природний метан, його синтетичний аналог можна використовувати у двигунах внутрішнього згоряння, що працюють за циклом Отто. Він має такі самі переваги у вигляді зниження шкідливих оксидів і твердих частинок.
Водень
Заміною бензину може стати чистий водень. Цей хімічний елемент відомий тим, що він надзвичайно легко запалюється, і, таким чином, у двигунах внутрішнього згоряння водень дає змогу використовувати менш щільну паливоповітряну суміш, що, в свою чергу, підвищує їх ефективність. Крім того, оскільки температура загоряння водню значно нижче загоряння бензину, що дає змогу двигуну працювати чистіше і викидати меншу кількість забруднювальних речовин. Але є і недоліки, що стримують поширення цього виду палива. Через низьку щільність бак для зберігання водню має бути більшим за бензиновий, а тиск в ньому доволі високим. Крім того, робота двигуна на водні може призвести до передчасного загоряння, що може викликати зворотну реакцію.