Як заощадити мільйон на гібридних автобусах – цікавий факт
Днями найбільший в Бельгії оператор громадського транспорту – De Lijn уклав угоду з місцевим виробником VDL Bus & Coach на поставку 200 «зелених» машин. Це найбільший контракт для De Lijn – на загальну суму 92 млн євро. Йдеться про гібридні автобуси, які допоможуть заощадити один мільйон літрів дизпалива і тим самим не допустити викиду 2640 тонн СО2 в атмосферу.
Зазначимо, що в 2018 році De Lijn вже замовила 184 «зелені» автобуси на 64 млн євро, а цього року було укладено ще один контракт – на 130 машин (34 млн євро). До 2025 року компанія має намір додатково придбати ще 77 гібридних автобусів і 925 електробусів.
А стосовно нового контракту на 200 гібридів, то перші поставки розпочнуться вже влітку 2020 року. Це 80 одиниць 12-метрових низькопідлогових автобусів VDL Citea SLE 120 Hybrid і 120 зчленованих 18-метрових Cite SLFA 180 Hybrid. Обидві ці моделі отримають силову лінію від електробусів Citea Electric. Так, 12-метрові гібриди оснастять електромотором потужністю 160 кВт і батареєю High Power ємністю 32 кВт.год. А “гармошки” отримають 240-кіловатні електромотори і ємніші батареї на 64 кВт.год. В обох випадках в ролі генератора стоятиме дизельний двигун Євро 6 потужністю 285 к.с.
Гібридні автобуси здатні проїжджати лише на електротязі до 30 км – цей режим призначений для центрів міст і особливих, екологічно чистих зон. Батареї можуть заряджатися в депо через роз’єм CCS Combo2 або на ходу через дизель-генератор. У майбутньому з’явиться можливість швидкої зарядки – через пантограф на даху.
Компанія De Lijn уже експлуатує 621 гібридний автобус, 16 електробусів і 5 машин на водні. 12-метрові гібриди мають салон на 88 місць (37 для сидіння), а 18-метрові – на 132 місця (для сидіння – 47).
Щорічно послугами De Lijn користуються близько 3,5 млн осіб. Оператор має понад 1000 маршрутів із 36 000 зупинками. Рухомий склад налічує 2250 автобусів і 400 трамваїв, на яких щорічно відбувається до 11 млн поїздок. Сьогодні в De Lijn працює понад 8000 співробітників.