Коли «Прозоро» не прозора: нестандартний тест зимових шин 195/65 R15
Цей тест дещо незвичний, оскільки в ньому ми порівняли зимові шини 195/65 R15 різних класів – скандинавські, тобто для найсуворіших зим, і центральноєвропейські, тобто для м’яких зим Центральної та Західної Європи. При цьому скандинавські ми взяли фрикційні, тобто нешиповані. Серед них Continental ContiVikingContact 6, Michelin X-Ice Xi3, Nokian Hakkapeliitta R3 і Premiorri ViaMaggiore і моделі для м’яких зим Barum Polaris 5, Laufenn I Fit Ice LW31 і Matador Sibir Snow MP-92.
Традиційно тести шин робили на чотирьох актуальних для нашої зими покриттях – лід, сніг, мокрий і сухий асфальт. Найбільшу вагомість мали характеристики на льоду, як на найнебезпечнішому дорожньому покритті. Також актуальними були гальмівні властивості на асфальті.
Після розрахунків підсумкової оцінки шини посіли такі місця:
Місце | Шина |
I | Nokian Hakkapeliitta R3 |
II | Michelin X-Ice Xi3 |
III | Continental ContiVikingContact 6 |
IV | Premiorri ViaMaggiore |
V | Barum Polaris 5 |
VI | Matador Sibir Snow MP-92 |
VII | Laufenn I Fit Ice LW31 |
При цьому останні три шини – це шини, що володіють найкращими характеристиками на асфальті, але їм дуже не вистачає зчіпних властивостей на льоду, причому практично в усіх видах льодових випробувань.
Ми прогнозували отриманий кінцевий результат, проте хотіли на практиці показати, які помилки можна зробити, керуючись під час купівлі тільки одним або двома критеріями, наприклад ціною (має бути мінімальною) або місцем виробництва. Таке відбувається здебільшого у випадку з компаніями або підприємствами, які за бажанням або за вимогами законодавства купують зимові шини через аукціон «Прозоро».
Що таке «Прозоро»
«Прозоро» це відносно нова в Україні система електронних закупівель тих чи інших товарів, якою зобов’язані користуватися державні компанії та держпідприємства, і за бажанням – суб’єкти приватного бізнесу. Ця система передбачає проведення аукціонів (тендерів), в яких компанії пропонують заявнику свій товар відповідно до вимог, які вказав покупець у тендерній документації – назва товару, ціна і вимоги. Аукціон «Прозоро» проходить у три етапи. Кожен з продавців під час аукціону може змінити свою первинну пропозицію. Система визначає учасника, який пропонує товар з найнижчою ціною і відкриває інформацію щодо всіх учасників після завершення торгів. Підприємець з найкращою пропозицією за ціною має підтвердити документально, що його товар, роботи або послуги відповідають вимогам, які висунув замовник у тендерній документації. За такою схемою купують і шини для компаній та підприємств.
Резюме
На підставі всіх вищенаведених чинників напрошується один дуже важливий висновок – якщо вам цінний ваш автомобіль або автомобілі, ваші співробітники тощо, у пункті «вимоги» має стояти така характеристика, як «безпека».
Це передбачає не тільки збереження життя і здоров’я тих, хто їздить в цьому автомобілі, а й зниження ймовірності виникнення необхідності ремонту автомобіля, судових розглядів після ДТП, «ходіння» за коштами на ремонт в страхові компанії тощо. Всі ці величезні фінансові витрати незрівнянні з тією різницею в ціні між найкращими і найгіршими зимовими шинами, що представлені на ринку.
Ось чому в умовах купівлі шин через аукціон «Прозоро» у позиції «вимоги» бажано зазначати, що вам потрібні шини з найкращими зчіпними властивостями на льоду, або шини, які найбільш безпечні в зимових умовах тощо. Якщо є фінансові обмеження, то важливо співвідношення «ціна-безпека» або «ціна-якість».
РЕЙТИНГ «БЕЗПЕКА»
Згідно з отриманими оцінками в нашому тесті шин у рейтингу «безпека» розподіл зірок був таким:
– п’ять зірок у Nokian Hakkapeliitta R3;
– чотири зірки у Michelin X-Ice Xi3 і ContinentalContiVikingContact 6;
– три зірки у PremiorriViaMaggiore;
– дві з половиною зірки у Barum Polaris 5;
– дві зірки у Matador Sibir Snow MP-92 і Laufenn I Fit Ice LW31.
Причому Barum Polaris 5 за практично однакової підсумкової оцінки з Premiorri ViaMaggiore отримала трохи нижчий рейтинг безпеки через помітно гірші зчіпні властивості на льоду.
РЕЙТИНГ «ЦІНА-БЕЗПЕКА»
У рейтингу «ціна-безпека», який як враховує підсумкову оцінку, так і вартість шин, розподіл зірок виявився трохи іншим:
– no Nokian Hakkapeliitta R3, Continental ContiVikingContact 6;
– mich Michelin X-Ice Xi3 і Premiorri ViaMaggiore;
– Bar Barum Polaris 5;
– Mat Matador Sibir Snow MP-92 і Laufenn I Fit Ice LW31.
Ось така розстановка «сил» виявилася в нашому тесті шин, де в пріоритеті стоять характеристики на найнебезпечніших зимових покриттях. Якщо ви маєте іншу думку і вам важливіші властивості шини на асфальті, тоді вам варто детально вивчити відповідні графіки.
Nokian Hakkapeliitta R3
Шина Nokian Hakkapeliitta R3 не здає своєї позиції лідера в класі скандинавських зимових шин. На льоду вона забезпечує короткий гальмівний шлях і дає змогу здійснювати маневри на вищих швидкостях. У разі перевищення розумної швидкості зноси й заноси добре відчутні, а отже не стають сюрпризом і це дає змогу контролювати ситуацію. Їзда по снігу на шинах Hakkapeliitta R3 приносить задоволення, оскільки машина чіпко тримається за дорогу, а в разі занесення або знесення нею легко керувати. На мокрому асфальті під час екстремальних маневрів відчуваються підвищені крени і можливі як зноси, так і заноси. У повороті на граничних швидкостях машина в цих шинах дуже чутлива до активних дій педаллю газу на кшталт різкого збільшення обертів чи «скидання» газу. На сухому асфальті ці покришки забезпечують точні і швидкі реакції на повороти керма, однак машина схильна до заносів, тому не бажано здійснювати швидкі маневри на великих швидкостях.
+ Характеристики на льоду та снігу
+ Гальмівні властивості на сухому асфальті
+ Економічність
+ Акустичний комфорт
– Стійкість до аквапланування
ДЕ КУПИТИ:
Інтернет-магазин «Autoshini.com» | Перейти в магазин | |
Інтернет-магазин “Шипшина”. Великий вибір шин дисків, акумуляторів та інших автотоварів. | Перейти в магазин | |
Офіційний представник – магазин-склад «Шини-Диски». Великий вибір. Низькі ціни. Гарантія якості. | Перейти в магазин |
Michelin X-Ice Xi3
Покришка Michelin X-Ice Xi3 на льоду забезпечує найкращу керованість серед нинішніх конкурентів. Автомобіль поводиться цілком прогнозовано. У разі знесення його легко зупинити простим вирівнюванням коліс і зниженням швидкості, схильність до заносів на льоду на цих шинах мінімальна. На снігу ця шина також забезпечує легкість керування, прогнозовану поведінку. Під час маневрів можливі трохи більші знесення, ніж у Hakkapeliitta R3. На мокрому асфальті різкі маневри можуть супроводжуватися зносом і немає тієї високої точності і реакцій, які є у інших учасників тесту. А ось на сухому асфальті на противагу іншим шинам Michelin X-Ice Xi3 показала відмінну керованість, точні реакції і мінімальні зноси та заноси.
+ Характеристики на льоду
+ Керованість на сухому асфальті
+ Акустичний комфорт
– Явно виражених недоліків немає
ДЕ КУПИТИ:
Інтернет-магазин «Autoshini.com» | Перейти в магазин | |
Інтернет-магазин “Шипшина”. Великий вибір шин дисків, акумуляторів та інших автотоварів. | Перейти в магазин | |
Офіційний представник – магазин-склад «Шини-Диски». Великий вибір. Низькі ціни. Гарантія якості | Перейти в магазин |
Continental ContiVikingContact 6
Шина Continental ContiVikingContact 6 на льоду дає змогу їхати доволі швидко, але порівняно з Hakkapeliitta R3 і X-Ice Xi3 через трохи більший гальмівний шлях забезпечує більшу швидкість на вході в поворот. Від перевищення швидкості також можливі зноси і заноси, з яких вийти трохи складніше, ніж на найкращій шині цього виду випробувань. Стабільність поведінки машини на льоду дає змогу бути впевненим, що не буде жодних сюрпризів. На хоч трохи укоченому снігу машина в цих шинах поводиться цілком прогнозовано, добре відгукується на повороти керма і з невеликих недоліків можна відзначити трохи більші бічні ковзання. На мокрому асфальті ContiVikingContact 6 забезпечує хороші реакції на повороти керма, що дає змогу їхати доволі швидко, але тільки не варто розслаблятися, оскільки на великих швидкостях зноси і заноси стають різкішими і відновити контроль над машиною складніше. На сухому асфальті незважаючи на скандинавський протектор машина в цих шинах добре керована під час різких маневрів. Якщо швидкість завищена, то можливі знесення коліс передньої осі. Схильність до заносів дуже низька.
+ Характеристики на льоду та снігу
+ Керованість на сухому асфальті
+ Збалансовані характеристики
– Стійкість до аквапланування
ДЕ КУПИТИ:
Інтернет-магазин «Autoshini.com» | Перейти в магазин | |
Офіційний представник – магазин-склад «Шини-Диски». Великий вибір. Низькі ціни. Гарантія якості. | Перейти в магазин |
Premiorri ViaMaggiore
Шина Premiorri ViaMaggiore на льодових трасах хоча показала нижчі зчіпні властивості порівняно з покришками преміум-сегмента, але вона набагато краще тримається за дорогу, ніж бюджетні моделі для м’яких зим. Під час різких маневрів машина на цих шинах схильна до знесення. Спроби повернути кермо більше і витягнути машину газом потребують дуже плавного нарощування обертів. У затяжному повороті можливі заноси. На снігу ця шина трохи відстає від лідерської преміум-трійки. Модель не має таких чітких реакцій на команди кермом, тому доводиться їхати трохи повільніше. Бічні ковзання також присутні, але виникають на значно більших швидкостях, ніж на інших бюджетних шинах. На мокрому і сухому асфальті, як і у багатьох скандинавських зимових шин, мають місце слабші реакції на повороти керма. Під час різких маневрів можливі виникнення зносів і заносів.
+ Збалансовані характеристики
+ Гальмівні властивості на снігу
+ Тягове зусилля на льоду
+ Низька ціна
– Шумність
– Поперечні зчіпні властивості на мокрому асфальті
ДЕ КУПИТИ:
Офіційний представник – магазин-склад «Шини-Диски». Великий вибір. Низькі ціни. Гарантія якості. | Перейти в магазин |
Barum Polaris 5
Шина Barum Polaris 5, як і всі шини для теплих зим Центральної Європи, має невисокі зчіпні властивості на льоду, тому гальмівний шлях на цьому покритті значно більший, ніж у скандинавських шин, і керованість машини в цих шинах значно гірша – під час різких маневрів легко йде в знесення, занесення або й взагалі в бічне ковзання. На снігу різниця між цією шиною і скандинавськими менша, але вона також помітно програє. Під час маневрів машина прагне піти в занесення. На мокрому асфальті Polaris 5 забезпечує хорошу керованість і гальмівні властивості. У разі занесення і знесення на великих швидкостях машину набагато простіше контролювати і стабілізувати. На сухому асфальті в тесті «переставка» вона не показала якихось переваг, реакції на повороти керма трохи уповільнені, а якщо починається знесення, складно розпізнати його початок, тому під час швидких маневрів не завжди можна проїхати по заданій кермом траєкторії.
+ Гальмівні властивості на мокрому і сухому асфальті
+ Керованість на мокрому асфальті
+ Поперечні зчіпні властивості на мокрому асфальті
– Керованість на снігу
– Характеристики на льоду
ДЕ КУПИТИ:
Офіційний представник – магазин-склад «Шини-Диски». Великий вибір. Низькі ціни. Гарантія якості. | Перейти в магазин |
Matador Sibir Snow MP-92
Шина Matador Sibir Snow MP-92 на льоду також виявилася не на висоті. Але порівняно з найгіршою шиною цього тесту – моделлю Laufenn I Fit Ice W31, Sibir Snow МР-92 впевненіше гальмує. У поворотах є схильність до заносів, а при дуже завищеній швидкості може взагалі розвернути на 180-360 градусів. На снігу модель Matador за керованістю звісно поступається скандинавським шинам, але вона чіпкіша за модель від Barum. Знесення і заноси середньої величини, і після їх виникнення машина якоюсь мірою залишається під контролем. На мокрому асфальті це одна з найкращих шин. Вона забезпечує стабільну поведінку, найкоротший гальмівний шлях, точні реакції на повороти керма, дає змогу впевнено здійснювати маневри на великих швидкостях. На сухому асфальті шина демонструє трохи гірші характеристики. Можливі глибокі знесення. Небезпека занесення відсутня.
+ Стійкість до аквапланування
+ Керованість на мокрому асфальті
– Гальмівні властивості на льоду
– Керованість на снігу
ДЕ КУПИТИ:
Офіційний представник – магазин-склад «Шини-Диски». Великий вибір. Низькі ціни. Гарантія якості. | Перейти в магазин |
Laufenn I Fit Ice LW31
Індонезійська шина Laufenn I Fit Ice LW31 в цьому тесті дістала найгірші характеристики на льоду. Вона погано гальмує і розганяється. Керувати машиною дуже складно, оскільки колеса передньої осі постійно ковзають, відходячи з траєкторії назовні повороту. На сніговій трасі машина на цих шинах їде впевненіше, ніж на льоду. Заноси на снігу якщо і виникають, то не глибокі. На мокрому асфальті модель Laufenn I Fit Ice LW31 трохи не дотягує до Barum і Matador. Щоб уникнути сильних виносів у поворотах, доводиться раніше гальмувати. Під час маневрів забезпечуються точні і швидкі реакції на повороти керма. На сухому асфальті характеристики у шини трохи інші – не вистачає чіткості в реакціях і швидкості відгуків на повороти керма. Їхати швидко на «переставці» не дають глибокі знесення.
+ Стійкість до аквапланування
+ Керованість на мокрому асфальті
– Характеристики на льоду
ДЕ КУПИТИ:
Інтернет-магазин «Autoshini.com» | Перейти в магазин | |
Офіційний представник – магазин-склад «Шини-Диски». Великий вибір. Низькі ціни. Гарантія якості. | Перейти в магазин |