Через 10 років автомобільні бренди зникнуть?
Автомобілі стають дедалі сучаснішими і, безумовно, розумнішими. Цей процес неможливий без зв’язки з IT-компаніями. Світовий технологічний гігант — компанія IBM — є одним із найбільших і найважливіших розробників та постачальників програмного забезпечення для автомобільної промисловості.
Тепер IBM ділиться результатами нового дослідження. Як автомобілісти реагують на розвиток технологій у транспортних засобах? Як змінюється ставлення споживачів до особистого автомобіля і які тенденції розвитку ми спостерігаємо?
Передусім респонденти зазначили, що за 10 років для них перестане мати значення той чи інший бренд авто. Таких серед опитаних набралося 48%. Для покупців у такому разі на перший план вийдуть вартість і зручність конкретної машини як найбільш релевантні характеристики для щоденної експлуатації.
Власне, і сьогодні ми спостерігаємо такий вектор, коли чимало автовиробників об’єднуються для розробки, тестування і застосування нових технологій. Створення різних систем – дорогий процес, але час, схоже, потребує стрімкого розвитку в технологічному середовищі.
Водночас близько половини респондентів зазначили, що вподобання в брендах стануть важливими, якщо конкретна компанія на тлі конкурентів запропонує щось привабливе з точки зору технологій: безпека особистої інформації, можливість спілкуватися з автомобілем за допомогою голосу та жестів, синхронізація даних між різними моделями одного бренду.
Зі свого боку, до 2030 року автовиробники сумарно інвестують близько 33 мільярдів доларів на навчання і перепідготовку працівників галузі для розробки та застосування сучасних технологій. Курс на диджиталізацію очевидний. Про це говорять і представники сфери — 50% топ-менеджерів вважають, що для подальшого успішного існування або хоча б виживання необхідний суттєвий поступ у технологіях.
Звісно, споживачі хотіли б проводити час за кермом продуктивніше. Навіщо займатися тільки водінням, коли час в поїздці можна витратити з користю? Розумієте, про що йдеться? Все правильно — автономні технології. Водії і пасажири хотіли б отримувати новини та корисну інформацію, займатися домашніми справами і робочими питаннями, розважатися, робити онлайн-покупки, планувати власне дозвілля і навіть отримувати важливу інформацію щодо свого здоров’я.
Більше за інших цього хочуть міські жителі – від 45 до 60% опитаних. Серед жителів сільської місцевості ці показники в середньому на третину нижчі. Власне, на полі технологій головним факторів довіри до конкретного виробника більшість (68%) називає безпеку автономного керування. З цим, як відомо, поки що існують деякі проблеми. Отже, виробникам є над чим працювати. У будь-якому разі, 10 років – величезна кількість часу для сектора, що розвивається. Напевно ми спостерігатимемо коригування даних і бачитимемо появу нових чинників, що впливають на ставлення до окремих брендів.